Tūkstančiai lietuvių kasdien atidaro savo kompiuterius ir telefonus su vienu tikslu – kažką nusipirkti. Jie nespaudžia durelių rankenų, nestovi eilėse prie kasų, o tiesiog naršo. Ar tavo verslas ten, kur vyksta veiksmas?
Apie ką čia išvis kalbame?
Prisimeni, kaip anksčiau pirkdavome? Eidavome į parduotuvę, liesdavome prekes rankomis, kalbėdavomės su pardavėjais. Dabar? Slystame pirštais per ekraną, skaitome apžvalgas, vienu mygtuko paspaudimu pervedame pinigus, o rytoj jau gauname prekes į namus. Toks yra šiuolaikinis pirkimas.
El. parduotuvės kūrimas nebėra tik papildomas verslo kanalas – tai visiškai naujas žaidimas, kuriame tavo verslas gali arba dominuoti, arba likti nematomas.
Kodėl tradicinių parduotuvių savininkai daro klaidą?
„Mano klientai mėgsta ateiti į parduotuvę. Jiems patinka paliesti prekes prieš perkant,” – kartoja daugelis tradicinių verslininkų.
Tiesa. Ir dar didesnė tiesa – tavo klientų ratas apsiriboja tais, kurie gyvena netoli tavo fizinės parduotuvės ir turi laiko ateiti jos darbo valandomis.
O dabar įsivaizduok – tavo potencialus pirkėjas 23:47 vakaro sėdi lovoje ir naršo feisbuke. Jam kyla poreikis įsigyti tai, ką tu parduodi. Jeigu tavo prekės nėra internete, jis tiesiog nupirks ją iš kito pardavėjo, kuris pasirūpino el. parduotuvės kūrimu.
Statistika, kuri privers tave susimąstyti
- 78% Lietuvos gyventojų perka internetu bent kartą per mėnesį
- 65% pirkėjų sako, kad prieš perkant fizinėje parduotuvėje, jie ieško informacijos internete
- 34% vartotojų nurodo, kad naktį, kai fizinės parduotuvės uždarytos, jie dažniausiai žvalgosi internetinėse parduotuvėse
- Vidutinis internetinės parduotuvės krepšelis yra 23% didesnis nei fizinėje parduotuvėje
Skaičiai kalba patys už save – elektroninė prekyba auga neįtikėtinais tempais, o verslas, kuris to nepastebi, rizikuoja likti užribyje.
El. parduotuvė kaip tavo asmeninis pardavėjas-superherojus
Įsivaizduok pardavėją, kuris:
- Niekada neserga ir neatostogauja
- Gali aptarnauti šimtus klientų vienu metu
- Atsimena kiekvieno kliento pirkimų istoriją
- Žino, ką pasiūlyti kiekvienam pagal jo pomėgius
- Kalba kelias kalbas
- Dirba 24/7 be jokių pertraukų
- Reikalauja tik minimalių išlaikymo išlaidų
Skamba kaip svajonė? Tai ir yra profesionaliai sukurta el. parduotuvė.
Trys istorijos: sėkmė, fiasko ir pergalė po klaidos
Istorija #1: Kaip Tomas užkariavo Europą iš savo garažo
Tomas pradėjo nedidelį verslą – rankų darbo odines apyrankes. Pradžioje pardavinėjo tik draugams ir feisbuke. Investavęs į profesionalią el. parduotuvę, jis netikėtai pradėjo gauti užsakymų iš Vokietijos, Prancūzijos, net Švedijos. Per metus apyvarta išaugo 400%, o fizinio biuro jam net nereikėjo.
Istorija #2: Kaip Lina prarado 15,000 eurų bandydama sutaupyti
Lina turėjo sėkmingą kosmetikos verslą. Nusprendusi sutaupyti, paprašė informatikos studento už 500 eurų sukurti el. parduotuvę. Rezultatas? Nuolat stringanti sistema, mokėjimai, kurie kartais dingdavo, klientai, kurie negalėjo užbaigti pirkimų. Vėliau teko investuoti į profesionalų sprendimą, o prarasti klientai ir reputacija kainavo apie 15,000 eurų.
Istorija #3: Kaip Marius pakilo po nesėkmės
Mariaus baldų verslas kentėjo nuo pandemijos – žmonės nebegalėjo atvykti į saloną. Pirmasis bandymas sukurti el. parduotuvę žlugo – jis pasirinko netinkamą platformą, kuri neleido tinkamai pateikti jo produktų. Antrasis kartas buvo sėkmingas – profesionaliai sukurta sistema leido klientams virtualiai „pamatyti” baldus savo namuose per papildytos realybės funkciją. Rezultatas? 230% pardavimų augimas per pirmuosius šešis mėnesius.
El. parduotuvės kūrimas: ne vieta eksperimentams
Kai kurios verslo sritys leidžia eksperimentuoti ir mokytis iš klaidų. El. parduotuvės kūrimas – ne viena iš jų. Kodėl?
- Pirmas įspūdis: 94% vartotojų sako, kad prasta interneto svetainė verčia juos nepasitikėti verslu
- Sistemų sudėtingumas: mokėjimai, inventoriaus valdymas, pristatymo logika – tai sudėtingos sistemos, kurios turi veikti tobulai
- Saugumas: vartotojų duomenys ir mokėjimo informacija yra kritiškai svarbi
- Vartotojų patirtis: kiekviena trintis pirkimo procese didina atsisakymų skaičių ir mažina konversijas
Profesionalus požiūris į el. parduotuvės kūrimą – tai ne prabanga, o būtinybė, jei nori rimtai konkuruoti skaitmeninėje erdvėje.
Kas skiria eilinę el. parduotuvę nuo pardavimo mašinos?
Eilinė el. parduotuvė:
- Rodo produktus
- Leidžia juos įdėti į krepšelį
- Priima mokėjimus
Pardavimo mašina:
- Analizuoja lankytojų elgesį
- Personalizuoja pasiūlymus kiekvienam lankytojui
- Automatiškai vykdo pardavimo kampanijas
- Integruojasi su kitomis verslo sistemomis
- Optimizuoja save pagal duomenis
- Didina vidutinio užsakymo vertę
Skirtumas tarp šių dviejų – kaip tarp paprasto automobilio ir „Tesla”. Abu nuveža iš taško A į tašką B, bet patirtis ir efektyvumas visiškai skirtingi.
Ką tiksliai gauni pasirinkęs profesionalų el. parduotuvės kūrimą?
Tikras profesionalus požiūris į el. parduotuvės kūrimą apima:
- Strateginę analizę – tavo verslo modelio, klientų ir konkurentų tyrimas
- Unikalų dizainą – ne šabloną, o individualų sprendimą, atspindintį tavo prekės ženklo identitetą
- Optimizuotą vartotojo kelionę – suprojektuotą maksimaliai konversijai
- Mobilią versiją – tobulai veikiančią visuose įrenginiuose
- Integracijas – su tavo verslo sistemomis, mokėjimo metodais, pristatymo paslaugomis
- SEO pagrindus – kad klientai tave rastų paieškoje
- Analizės įrankius – kad žinotum, kas veikia, o kas ne
- Saugumo sistemas – apsaugančias tavo ir klientų duomenis
- Palaikymą – pagalbą, kai jos prireikia
El. parduotuvės kūrimas: investicija, kuri atsiperka savaime
Įdomus faktas – vidutinė profesionaliai sukurta el. parduotuvė Lietuvoje atsiperka per 4-7 mėnesius vien dėl padidėjusios konversijos ir vidutinio užsakymo vertės.
Pagalvok – kiek kainuoja fizinės parduotuvės nuoma, komunaliniai mokesčiai, pardavėjų atlyginimai? El. parduotuvė reikalauja tik minimalių palaikymo išlaidų, o dirba 24/7 be pertraukų.
Tavo ėjimas
Pasaulis keičiasi neįtikėtinu greičiu. Vartotojai persikelia į skaitmeninę erdvę, ir tu turi nuspręsti – ar būsi ten, kur jie ieško, ar liksi šešėlyje?
El. parduotuvės kūrimas – tai ne tik techninis projektas, tai strateginis sprendimas, galintis transformuoti tavo verslą. Ar pasiruošęs žengti šį žingsnį?
Pagalvok – kol tu skaitei šį straipsnį, šimtai potencialių klientų ieškojo produktų, panašių į tavo, internete. Ar jie rado tave?